Pandemi sonrası franchise sektörünü neler bekliyor?

Pandemi sürecinde tüketici alışkanlıkları yeniden şekilleniyor. Bu yeni döneme franchise sektörünün de adapte olması gerekiyor. Franchise sektörünü yeni dönemde neler bekliyor ve alınması gereken aksiyonlar neler?

İçinde bulunduğumuz süreç tüketici alışkanlıklarını değiştiriyor. Tüketici alışkanlıklarının yeniden şekil alacağı bu süreçte franchise sektörünün de adapte olması gerekiyor. Franchise sektörüne yönelik danışmanlık hizmetleri veren Dealer’in kurucusu Yahya Pulat, pandemi süreci sonrası süreci Ekonomist için değerlendirip şu öngörülerde bulundu:

 

1) Pandeminin süresi alışkanlıkların değişmesinde belirleyici olacak. Bir alışkanlığın kazanılması için belirli bir sürenin geçmesi gerekiyor. Eğer Mart ortası gibi başlayan süreç tahminimiz 90 gün içerisinde normale dönmez ise pazarda kalıcı bir daralma olacak. Bu daralmanın en çok hissedileceği alan, alternatif satış kanalı olan sektörler olacak. Tekstil, çocuk ürünler, oyuncak, kozmetik, gibi alanlar başta geliyor. Tüketicilerin bu ürünlere alternatif kanallardan ulaşabiliyor olmaları onlarda yeni bir satın alma alışkanlığı yaratacak ve fiziksel perakende de ciddi bir daralma yaşatacak. Bir çok markanın bu ihtimale karşı önlem aldığını görüyoruz.

2) Yeme içme işletmelerinin bir kısmı çok hızlı toparlanacak Diğer bir alan ise yeme içme perakendesi. Doğrudan diğer perakendelerin performansına bağlı işletmelerde yine bir daralma bekliyoruz. Ancak AVM’lerdeki tekstil, kozmetik gibi perakende kollarına bağlı olmayan cadde işletmeleri ve tatlıcı dükkanları gibi alanlarda çok hızlı bir toparlanma bekliyoruz. Bunun temel nedeni sokağa duyulan özlem. İnsanların alışveriş deneyimine duydukları özlemi, alternatif kanallardan giderebildiklerini görüyoruz, ama fiziksel olarak bir araya gelme fonksiyonu olan gıda işletmelerinin henüz alternatifi yok.

3) Yeme içme sektöründe hijyen; lezzet ve standart ürün beklentisi kadar önemli hale gelecek. Belki de yeme içme işletmelerinin pandemi sonrası için kendilerini en iyi hazırlamaları gereken alan burası. Hijyen, bununla ilgili tüketici farkındalığı çok üst seviyelere çıktı. Tüketiciler artık bu alandaki uygulamaları daha görür olacak. İşletmelerin çok iyi eğitim ve işbirliği programları üretmesine ihtiyaç var. Eskiden iyi yemeği olan bir yer için tercih edilen bir restoran bundan sonra hijyen kurallarına bağlılığıyla da tercih edilecek.

DEALER ailesindeki yatırımcılardan biri olmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.